Izložba – Ana Garić i Slobodan Brkljača
Zašto stavljamo maske? Zašto nas to uzbuđuje? Tajanstvenost, avanturizam? Želja za promjenom identiteta? Bijeg od svakodnevice? Da bismo nakratko proživjeli neki drugi život od mnogih koje bismo možda htjeli živjeti? – pitanja su koja se nude nakon otvaranja izložbe maski Slobodana Brkljače, grafičkog urednika u Slobodnoj Dalmaciji, u prostorijama Francuske alijanse (Alliance Francaise) u Splitu, gdje se istodobno svojim lutkama od gipsa i papier machea predstavlja mlada dubrovačka kiparica Ana Garić.
I Brkljačine maske su rađene od papier machea, a zatim bogato ukrašene tilom, baršunom, pozlatom, kristalićima – njih desetak su tzv. venecijanske colombine, kameno-bijele maske koje, za razliku od “volta” ili “larve”, pokrivaju pola lica, od čela do nosa.
Ljepota ispred nagrade
– Iako sam radio i neke drukčije maske, ove su zbog raskošne izrade i kićenosti, na koncu i zbog skupoće, ostale sačuvane po kutijama kao podsjetnik na putovanja u Veneciju koju sam oduvijek volio posjećivati – kaže Brkljača, čije je fine, elegantne i maštovite maske teško zamisliti u našim karnevalskim povorkama, ali su svakako poželjne kao zidna dekoracija.
– Uvijek sam više volio lijepe maškare naspram onih groznih i nagrđujućih – podvlači Brkljača.
Vrlo dekorativne su i lutke Ane Garić, umjetnice čija je posljednja od četiri samostalne izložbe u Splitu lani bila u Salonu Galić, a, kako je duhovito primijetila, “namijenjene su kolekcionarima koji su ostali djeca u duši”.
Izložba koja se idealno uklapa u karnevalsko vrijeme može se u prostoru u Marmontovoj ulici razgledati do 17. veljače.
Izvor: Slobodna Dalmacija